تبلیغ در گوگل

نحوه تبلیغات در گوگل

تبلیغ در گوگل

نحوه تبلیغات در گوگل

نتیجه سرچ در تبلیغ گوگل چگونه رقم میخورد؟

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۹ ب.ظ

ه نتایج جستجو گوگل که به اختصار SERP نامیده می شود ، تغییرات زیادی کرده است. ویژگی ها و امکاناتی مانند اخبار ، تصاویر و ویدیوها روی صفحه نتایج جستو و مخصوصا نتایج طبیعی تاثیرگذار بوده است.

اخیرا گوگل تصمیم گرفته است که تبلیغات گوگل ادوردز را در سمت راست نتایج جستجو به نمایش در نیاورد و در عوض حد اکثر چهار تبلیغ ادوردز در بالای نتایج جستجو به نمایش در بیاید. این تعداد قبلا حد اکثر سه تبلیغ بود.

 تبلیغات کلیکی گوگل که در رتبه های بعدی پس از این چهار تبلیغ بالایی قرار دارند ، در پایین صفحه به نمایش در می آیند که با حد اکثر هفت تبلیغ برای هر صفحه ، فضا را برای نتایج طبیعی جستجو محدود کرده است.

این یک تغییر بزرگ است ، اما آیا واقعا روی نتایج طبیعی و ارگانیک تاثیرگذار است؟

پاسخ های متعددی به این سوال می توان داد ، اما پیش از آن به این می پردازیم که گوگل چرا این کار را انجام می دهد؟

مانند بسیاری از شرکت های دیگر ، گوگل نیز متوجه میزان رشد ترافیک اینترنت توسط کاربرانی که از گجت هایی مانند موبایل و تبلت استفاده می کنند شده است. این تغییرات جدید نوع نمایش صفحات نتایج جستجو را به نحوه نمایش آن در موبایل بسیار نزدیک کرده است. این کار به گوگل این امکان را می دهد که راه را برای تبلیغ کنندگان Adwords آسان تر کند.

نکته کلیدی اینجا است که گوگل در تشخیص نیت و قصد کاربران خیلی قوی و خوب کار می کند. گوگل می تواند جستجو اقتصادی و تجاری را از جستجو اطلاعاتی تشخیص دهد. اگر شما خرید تلفن همراه را جستجو کنید و در صدر نتایج یک نتیجه طبیعی قرار گرفته باشد که مربوط به دانلود دفترچه راهنمای تلفن همراه است و روی آن کلیک کنید ، به عنوان یک کاربر تجربه خوب و رضایت بخشی نخواهید داشت.

از طرف دیگر شما تعداد زیادی از تبلیغات گوگل  که مربوط به خرید تلفن همراه هستند را در نتایج مشاهده می کنید که ممکن است در نتایج طبیعی وجود نداشته باشد. پس این می تواند تجربه جستجو رضایت بخش را برای شما به همرا ه داشته باشد.

تغییرات جدید تبلیغات گوگل چه تاثیری روی نتایج جستجو طبیعی می گذارند؟

اکنون تبلیغات گوگل ادوردز قسمتی از فضایی که قبلا به نتایج طبیعی اختصاص داشت را اشغال کرده اند. آنها ممکن است میزان کلیک و ترافیک ورودی دو نتیجه جستجو نخست ارگانیک را پایین بیاورند، زیرا آنها را در صفحه به کمی پایین تر فرستاده اند.

با پایین تر رفتن نتایج طبیعی ، تبلیغات گوگل ادوردز بهتر دیده می شوند. البته این مساله هزینه بیشتری نیز برای تبلیغ کنندگان Google Adwords به همراه دارد.

اگر صاحبان سایت ها و برندها قصد دارند که نتایج بهتری از جستجو عایدشان شود ، باید از یک طرف به فکر ارتقا سئو و بهینه سازی وب سایت خود برای نتایج طبیعی 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی