تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل با پایین ترین تعرفه

تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل با پایین ترین تعرفه

مراحل راه اندازی تبلیغ در گوگل

جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ق.ظ

مراحل راه ادازی تبلیغ در گوگل:

مرحلۀ صفر: راه اندازی

راه اندازی اکانت در تبلیغ در گوگل  بسیار ساده است. (این را در نظر بگیرید  که تبلیغ در گوگل، به علت تحریم ایران، امکان انجام تبلیغ در گوگل بر روی دامنه ir. را به شما نمی‌دهد. پس اگر دامنه‌تان ir. است، بهتر است دامنه ای با پسوند com. را برای تبلیغ در گوگل خود انتخاب کنید).

به تبلیغ در گوگل بروید و در آنجا بروی گزینۀ  Start Now کلیک کنید.

 

وب سایت و ایمیل خود را وارد نمایید (بهتر است که از Gmail استفاده کنید). در اینجا گوگل از شما می خواهد که اولین کمپین خود را راه اندازی نمایید.

 

خب چه شد؟ از کجا باید فهمید که این گزینه ها در تبلیغ در گوگل بیانگر چه چیزی است؟ این ها به خصوص برای اشخاص تازه کار بسیار آزار دهنده است.

خب، نگران نباشید چون ما این مقاله (شروع راه اندازی تبلیغ در گوگل) را برای این کار تدارک دیده ایم. حال بهتر است که صفحۀ مرورگر خود را رها کنید و به سراغ ماشین حساب بروید.

مرحلۀ ۱: برای تبلیغ در گوگل خود بودجه تعیین کنید

شاید این را باور نکنید اما با حساب و کتاب سال 4 دبستان هم میتوانید این رو انجام بدید. برای آنکه بدانید چقدر می توانید برای تبلیغ در گوگل هزینه کنید، باید کمی به عقب بازگردید.

تصور کنید آجُر می فروشید. برای تبلیغ در گوگل باید دو مورد را در نظر بگیرید: سود حاصل از فروش و نرخ تبدیل کاربر به مشتری.

اگر یک بسته شامل ۵۰۰ عدد آجر برای شما ۲۰۰ دلار قیمت داشته باشد، و از این ۲۰۰ دلار شما ۱۰۰ دلار سود کرده باشید، این ۱۰۰ دلار می شود سودی که شما از فروش این محصول به دست می آورید.

نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما، درصد تعداد اشخاصی است که وقتی به صفحۀ فروش شما می روند، محصولتان را سفارش می دهند. اگر از هر ۱۰۰۰ نفری که به سایت شما می آیند، ۱۰ تای آنها محصول شما را بخرند، نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما ۱% خواهد بود.

از آنجاییکه تبلیغ در گوگل هزینه زیادی به دنبال دارد، آنها از این مقدار سهم می برند. خب حالا شما تمایل دارید به ازای فروش هر محصول چه مقدار به گوگل بدهید؟

اگر میپندارید داشتن ۷۰ دلار سود نیز برایتان موفقیت است، بنابراین ۳۰% از سود خود را باید به عنوان کمیسیون به گوگل بدهید.

اگر همۀ این ها را کنار یکدیگر بگذارید، هزینۀ پرداختی برای هر کلیک (CPC) خود را به دست می آورید که فرمول آن به شکل زیر است:

ماکزیموم CPC = سود شما x حق کمیسیون برای گوگل x نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما

در مثال بالا هزینه  پرداختی برای هر کلیک برابر است با ۱۰۰ دلار x 0.1 x 1% = 0.3 دلار

معنی فرمول بالا این است که شما برای هر کلیک ۰,۳ دلار به تبلیغ در گوگل پرداخت می کنید و بابت فروش هر محصول ۷۰ دلار به دست می آورید (در حالتی که میزان نرخ تبدیل کاربر به مشتریانتان به همانگونه مانده).

به دست آوردن این عدد اصلاً سخت نیست، نه؟ حال می توانیم با استفاده از ماکزیموم CPC که به کمک تبلیغ در گوگل  در اختیار داریم می توانیم بودجۀ روزانه خود را تنظیم کنیم. یکی از باورهای غلطی که بین مردم هست این است که برای شروع تبلیغ در گوگل به کلیک های زیادی احتیاج دارید.

این موضوع به هیچ وجه درست نیست. شما برای شروع تبلیغ در گوگل تنها به کلیک نیاز دارید، نوع و تعداد کلیک اصلاً مهم نیستند.

واضح است هرچه محتوای شما بیشتر باشد از نظر آماری وضعیت شما بهتر خواهد بود. اما این چیزی است که در طول زمان به دست می آورید. اگر شما در شروع راه اندازی کمپین سایت خود، روزانه ۲۰ کلیک هم بخورید بسیار خوب است.

در بیشترین حالت پرداخت به ازای کلیک؛ نهایتاٌ در روز شما ۶ دلار پرداخت می کنید. به این حالت شما می توانید برای ۱۰ روز در تبلیغ در گوگل تبلیغ کنید و به ازای آن ۶۰ دلار پرداخت کنید.

این امکان فوق العاده ایست،مگه نه؟ اگر می خواهید درباره شیوه قیمت گذاری تبلیغ در گوگل بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنم مقاله تعرفه تبلیغ در گوگل ما را مطالعه نمایید.

مرحلۀ دوم: انتخاب کلمۀ کلیدی تبلیغ در گوگل

حالا که می دانید بالا ترین مبلغی که برای یک کلمۀ کلیدی در تبلیغ در گوگل می خواهید بپردازید ۳ دلار است،وقت آن رسیده برای تجارت خود یک کلمۀ کلیدی انتخاب کنید. برای این کار بهتر است که به برنامه ریز کلمات کلیدی تبلیغ در گوگل سر بزنید و جستجوی کنید.

 

برای فهمیدن کلمات کلیدی تبلیغ در گوگل بیزینس خود باید خودتان را به جای مشتری خود بگذارید. اگر شما می خواستید به صورت آنلاین آجر بخرید، در گوگل چه چیزی سرچ می کردید؟ همان را دقیقا در keyword planner وارد کنید. شما حتی می توانید نوع و دسته بندی محصول خود را تعیین کنید. همینطور می توانید زبان و کشور مورد نظرتان را مشخص کنید.

 

برای گزینۀ تبلیغ در گوگل، خود تبلیغ در گوگل را انتخاب کنید و بر روی گزینه Get Ideas کلیک کنید.

با کلیک بروی Get Ideas شما به صفحه ای خواهید رفت که جدولی از کلمات کلیدی انتخابی شما را نشان خواهد داد. در این جدول میزان جستجوی این کلمات در هر ماه (در کشور مورد نظر) به همراه میزان پرداخت به ازای کلیک آنها نشان داده شده است.

اگر جدول را مشاهده کنید متوجه میشوید که در آمریکا ماهانه ۱۰ نفر عبارت buy bricks cheap )خرید آجر ارزان) را سرچ می کنند و مبلغ پرداختی بابت هر کلیک ۳ دلار است.قطعاً  به دست آوردن تبلیغ در گوگل برای این عبارت کلیدی معاملۀ چندان خوبی نیست.

از سوی دیگر عبارت کلیدی cheap bricks )آجر ارزان( در هر ماه ۲۶۰ بار جستجو می شود و تنها ۰,۷۸ دلار قیمت دارد. پس، این یک شروع خوبی است!

قبل از آنکه کلمۀ کلیدی مورد نظر خود را در تبلیغ در گوگل انتخاب کنیم، بهتر است نگاهی به رقابت موجود در تبلیغ در گوگل بیاندازیم.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی