تبلیغ در گوگل

نحوه تبلیغات در گوگل

تبلیغ در گوگل

نحوه تبلیغات در گوگل

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

 (Google Analytics) برای بررسی آمار وب سایت خود استفاده می نمایند. گوگل آنالیتیک ابزاری به جهت بررسی آمار وب سایت می باشد که توسط گوگل طراحی گردیده است. در صورتی که در این ابزار به بخش جستجوهای انجام گرفته مراجعه نمایید دو آیتم با عنوان not provided و not set مشاهده خواهید نمود که در زیر معنای آن را برای شما توضیح خواهم داد.

 

not provided و not set به چه معنای هستند؟

همیشه این سوال برای ما مطرح بوده که این دو در کنترل پانل ابزارهای بررسی آمار سایت به چه معنای هستند.


Not Provided به معنای بازدید طبیعی از نتیجه جستجو می باشد

در سال 2011 گوگل به سرورهای امن https خود مهاجرت نمود که نتایج جستجو را کد گذاری می نماید. این به آن معناست که زمانی که به حساب گوگل خود وارید می شوید و یا زمانی که مستقیما بر روی این پروتکل کار می کنید نتایج جستجوی شما در موتور جستجو ذخیره نمی گردد. به توجه به این مسئله گوگل عنوان جستجوهایی که از سایت شما بازدید می نمایند و در پروتکل https انجام می گردد را Not Provided نامگذاری نموده است. در حدود 50% از جستجوهای سایت ها به صورت Not Provided نمایش داده می شوند.

Not Set به معنای بازدید مستقیم ارجاع داده شده از سایتی دیگر است

این مورد مقداری پیچیده تر می باشد و به این معناست گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی را قابل تشخیص ندارد به صورت Not Set اعلام می نماید. به عنوان مثال در صورتی

  • Novin Novin

؟ مثلا میتونید تو 10 دقیقه متن صفحه فرودتونو ویرایش کنید، میتونید یه راهنما در مورد چگونگی انجام دادن کارها یا یه مقاله آموزشی بنویسید. میتونید تگ های عنوان 10 صفحه از سایتتونو بهینه ی کنید، باید آخرش کاربر رو به انجام کاری هدایت کنید. مثلا به یه بهینه سازی، ایمیل زدن یا تماس تلفنی. تو این ده دقیقه باید یه کاری بکنید، نه اینکه فقط فکر کنید. اگه یه روز تو این 10 دقیقه یه مقاله در مورد سئو خوندید، فرداش باید 10 دقیقه رو صرف اجرای اطلاعاتی که بدست آوردید بکنید. یه ساعت در ماه برای برنامه ریزی کارهایی که میخواهید تو این 10 دقیقه های روزانتون انجام بدید وقت بذارید. خودتونو زیادی درگیر نکنید، قرار نیست یه نقشه راه بنویسید، فقط چند تا یادداشت بردارید.
با چند تا تحقیق کلیدواژه تو کیورد پلنر گوگل ببینید سایتتون چه قابلیتهایی برای پیشرفت داره. 
برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدوم صفحات بهینه بشن به آنالیتک سایتتون نگاه کنید. ببینید چه صفحاتی براتون بیشتر سود داشتند، تا بتونید مشتری ها رو به صفحاتی بکشونید که تبدیل به مشتریشون بالاتره. 
مثل راننده ها که بیشتر سعی میکنن برن تو مسیرهای پرتردد کار کنن که مشتری هاشون بیشتر بشن. 
شاید از طرف همکارها یا مدیریت تحت فشار باشید که حتما باید برای یه کلیدواژه خاصی رتبه بگیرید، یا باید قسمتهای خاصی از محتواتونو بهینه کنید.
اما در هر حال این 10 دقیقه رو برای خودتون نگه دارید. حتی اگه یه روز بی خیالش بشید، خیلی راحت میبینید که دیگه شل گرفتید و روزهای بعد هم فراموش میکنید و همین

  • Novin Novin

ه نتایج جستجو گوگل که به اختصار SERP نامیده می شود ، تغییرات زیادی کرده است. ویژگی ها و امکاناتی مانند اخبار ، تصاویر و ویدیوها روی صفحه نتایج جستو و مخصوصا نتایج طبیعی تاثیرگذار بوده است.

اخیرا گوگل تصمیم گرفته است که تبلیغات گوگل ادوردز را در سمت راست نتایج جستجو به نمایش در نیاورد و در عوض حد اکثر چهار تبلیغ ادوردز در بالای نتایج جستجو به نمایش در بیاید. این تعداد قبلا حد اکثر سه تبلیغ بود.

 تبلیغات کلیکی گوگل که در رتبه های بعدی پس از این چهار تبلیغ بالایی قرار دارند ، در پایین صفحه به نمایش در می آیند که با حد اکثر هفت تبلیغ برای هر صفحه ، فضا را برای نتایج طبیعی جستجو محدود کرده است.

این یک تغییر بزرگ است ، اما آیا واقعا روی نتایج طبیعی و ارگانیک تاثیرگذار است؟

پاسخ های متعددی به این سوال می توان داد ، اما پیش از آن به این می پردازیم که گوگل چرا این کار را انجام می دهد؟

مانند بسیاری از شرکت های دیگر ، گوگل نیز متوجه میزان رشد ترافیک اینترنت توسط کاربرانی که از گجت هایی مانند موبایل و تبلت استفاده می کنند شده است. این تغییرات جدید نوع نمایش صفحات نتایج جستجو را به نحوه نمایش آن در موبایل بسیار نزدیک کرده است. این کار به گوگل این امکان را می دهد که راه را برای تبلیغ کنندگان Adwords آسان تر کند.

نکته کلیدی اینجا است که گوگل در تشخیص نیت و قصد کاربران خیلی قوی و خوب کار می کند. گوگل می تواند جستجو اقتصادی و تجاری را از جستجو اطلاعاتی تشخیص دهد. اگر شما خرید تلفن همراه را جستجو کنید و در صدر نتایج یک نتیجه طبیعی قرار گرفته باشد که مربوط به دانلود دفترچه راهنمای تلفن همراه است و روی آن کلیک کنید ، به عنوان یک کاربر تجربه خوب و رضایت بخشی نخواهید داشت.

از طرف دیگر شما تعداد زیادی از تبلیغات گوگل  که مربوط به خرید تلفن همراه هستند را در نتایج مشاهده می کنید که ممکن است در نتایج طبیعی وجود نداشته باشد. پس این می تواند تجربه جستجو رضایت بخش را برای شما به همرا ه داشته باشد.

تغییرات جدید تبلیغات گوگل چه تاثیری روی نتایج جستجو طبیعی می گذارند؟

اکنون تبلیغات گوگل ادوردز قسمتی از فضایی که قبلا به نتایج طبیعی اختصاص داشت را اشغال کرده اند. آنها ممکن است میزان کلیک و ترافیک ورودی دو نتیجه جستجو نخست ارگانیک را پایین بیاورند، زیرا آنها را در صفحه به کمی پایین تر فرستاده اند.

با پایین تر رفتن نتایج طبیعی ، تبلیغات گوگل ادوردز بهتر دیده می شوند. البته این مساله هزینه بیشتری نیز برای تبلیغ کنندگان Google Adwords به همراه دارد.

اگر صاحبان سایت ها و برندها قصد دارند که نتایج بهتری از جستجو عایدشان شود ، باید از یک طرف به فکر ارتقا سئو و بهینه سازی وب سایت خود برای نتایج طبیعی 

  • Novin Novin