تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل با پایین ترین تعرفه

تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل با پایین ترین تعرفه

۳ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «seo» ثبت شده است

ادامه مراحل راه اندازی تبلیغ در گوگل :

مرحلۀ ۳: بررسی رقابت در تبلیغ در گوگل (تبلیغ در گوگل 4)

نگاه کردن به قیمت ها و آمار های حریف ها در تبلیغ در گوگل این امکان را به شما میدهد تا بدانید آیا از بین بردن آنها در تبلیغ در گوگل ساده یا خیر. به یاد دارید که عرض کردیم تبلیغ در گوگل به ارزش آگهی تبلیغ در گوگل شما اهمیت می دهد؟ باید توجه داشته باشید که تبلیغ در گوگل شما باید به چه صورت باشند تا بتوانید در بازار پیروز باشید. این مبحث به عنوان هوش رقیبنیز در تبلیغ در گوگل شناخته می شود.

(به وب سایت Spyfu.com  یا سایت هایی مثل Keywordspy مراجعه بفرمایید و کلمه کلیدی خود را در آنجا وارد کنید. کلمه کلیدی مانند بالا عبارت cheap bricks بود.)

این  سایت میانگین نرخ کلیک و میزان  سایت هایی که در ۳ ماه اخیر برای این کلمه کلیدی کمپین در تبلیغ در گوگل ایجاد کرده اند را به شما نشان می دهد. در مثال بالا برای cheap bricks، میزان سایت ها ۴۱ است. با توجه به اینکه بیش از یک میلیون سایت در تبلیغ در گوگل تبلیغ می کنند، این میزان بسیار پایین است.

آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی تبلیغ در گوگل

 

همینطور این  سایت سایر کلمات کلیدی وابسته با کلمه کلیدی مورد نظر شما که در تبلیغ در گوگل نتیجه خوبی داشته را به  نمایش میگذارد. اگر شما بروی تَبِAdvertiser Historyکلیک کنید، می توانید متن آگهی سایتی که حریفانتان استفاده کرده اند را نیز ملاحظه نمایید.

نکتۀ خاص: یکی از نکته های مهم  در تعیین کیفیت تبلیغ شما درتبلیغ در گوگل این است که کلمه کلیدی شما در متن تبلیغ حضور داشته باشد.

در این مثال، سایت Brickit (حتی از کلمه Brick آجر) در تبلیغ در گوگل خود استفاده نکرده اند. پس برکنار کردنش کار چندان سختی نیست. خب، اکنون میزان بودجۀ خود را تعیین کرده ایم، کلمه کلیدی مناسب برای بر کنار کردن حریف ها را فهمیده ایم، اکنون زمان تبلیغ کردن در تبلیغ در گوگل است، درسته؟ خیر.

در تبلیغ در گوگل نکتۀ دیگری هست که باید دربارۀ آن حرف بزنیم.

 

به دنبال یک روش سریع برای شروع تبلیغ در گوگل هستید؟

ما به شما کمک می‌کنیم یک کمپین پر قدرت و کم هزینه برای تبلیغات سایت شما در تبلیغ در گوگل خود شروع بکنید.

مرحلۀ ۴: مطمئن شوید بهترین صفحه ی لندینگ را برای آگهی تبلیغ در گوگل خود انتخاب کرده اید:

اکنون در مرحله ای هستید که می خواهید برای دریافت حجم ترافیک بیشتر به وب سایتتان هزینه پرداخت کنید. ما باید این نکته را به شما بگوییم. در حقیقت، شما هزینه پرداخت می کنید تا مردم به وب سایتتان مراجعه کنند. درست است؟

در اینجا شما بر عهده دارید کاربران خود را به مشتری خود تغییر دهید تا آنها مجبور شوند به شما پول بدهند.

پس، اگر Landing Page سایت یا هر page  سایتی که به تبلیغ تان وصل است نتواند خوشنودی مشتریان را کسب کند، شما سرمایه تان را از دست داده اید. من زمانی که متوجه شدم شرکت های گوناگون به ازای ۹۲ دلاری که به دست می آورند فقط یک دلار را خرج تبدیل کاربران به مشتری می کنند، بسیار شگفت زده شدم.

زمانی که مردم به صفحۀ landing شما در تبلیغ در گوگل تان رفتند، آیا مایل هستید تا تمام آن ۹۲ دلار را خرج کنید تا آنها محصول ۳۰۰ دلاریتان را خریداری کنند؟ قطعا این کار را انجام خواهید داد.

قبل از ثبت تبلیغ خود درتبلیغ در گوگل، برای تغییر کاربر به مشتری از هیچ فعالیتی دریغ نکنید. اگر شما بتوانید ۱۰۰۰ نفر را از راه تبلیغ در گوگل به صفحۀ لندینگ خود جذب کنید و ۱% از آنها را به مشتری تغییر دهید، با یک محصول ۱۰۰ دلاری می توانید ۱۰۰ دلار به دست آورید. حال تصور کنید که این مقدار را به ۲% تغییر دهید.

با این کار میزان سرمایه شما در لحظه ۲ برابر می شود و شما می توانید پول زیاد تری را صرف تبلیغات سایت خود در تبلیغ در گوگل کنید.

اگر تبلیغ در گوگل خود را به طور صحیح انجام دهید، تبلیغ در گوگل دروازۀ طلایی برای فروش محصولات به حساب می آید، اما صفحۀ وب سایت شما باید به گونه ای باشد که مخاطب را وسوسه به خرید کند.

پس از این همه سال فعالیت به عنوان یک بازاریاب آنلاین در تبلیغ در گوگل، با دیدن تبلیغ در گوگل های تکراری، خسته کننده و خالی از خلاقیت  قلبم می شکند.

 تبلیغِ در گوگل یک نوع حساب بانکی را ملاحظه می کنید که ظاهراً هیچ فایده و برتری نسبت به دیگر بانک ها ندارد. حتی بدتر! آنها از شما می خواهند تا فُرمی طویل و بلند را پر کنید.

وب سایت Wordstream مقالۀ بسیار مفیدی برای بهبود کیفیت page های لندینگ درست کرده است. در ادامه ۴ نکتۀ مهم این مقاله را می خوانیم:

  • طراحی سایت تان را پیچیده نکنید  لزومی ندارد از چند ویدئو، انیمیشن و عکس های گرافیکی حجیم استفاده کنید. هرچه سرعت بالا آمدن وب سایت شما قوی تر باشد، بهتر است.
  • تیتر خود را به گونه ای بنویسید که در چشم باشد. تیتر یک مقاله اولین چیزی است که مخاطبان میخوانند. پس بهتر است تیتر تبلیغ در گوگل تان زیبا و جذاب باشد.
  • محتوای متن تان پیچیده و گنگ نباشد. لازم نیست برای آنکه باهوش به نظر برسید جمله بندی خود را گنگ و مبهم بنویسید. یتوجه داشته باشید همۀ افراد از هر نوع قشر جامعه مخاطب شما هستند. همانگونه که صحبت می کنید، بنویسید. تا آن جا که ممکن است واضح و ساده بنویسید.
  • در متن خود از فهرست، تصویر و المان های گرافیکی خوب استفاده کنید. دوباره میگوییم، بیش از حد از این المان ها استفاده نکنید. همۀ مواردی که در نوشتۀ خود استفاده می کنید به خاطر این است که خواننده مطلب شما را راحت تر بفهمد، نه اینکه تنها چشمانش جذب رنگ بندی و زیبایی وب سایت شما شود.

بگذارید یک نمونۀ خوب از  landing page زیبا برایتان مثال بزنیم. وب سایت Lyft را مشاهده کنید.

همانطور که ملاحظه میکنید در تبلیغ در گوگل علاوه بر طراحی ساده وب سایت، عنوان ها همگی واضح هستند و دستورالعمل با متنی ساده و روان نوشته شده است.

یکی دیگر از مورد های خوب تبلیغ در گوگل برای لندینگ پیج وب سایت CodeAcademy است. صفحۀ اصلی وب سایت هرچه مخاطب باید درباره آن بداند را در همان اولین دید  به او انتقال می دهد. و این کار را به شیوه خوب و کار آمد انجام می دهد.

حالا که مطمئن شدید صفحۀ لندینگ وب سایت تان کار آمد است، بهتر است دوباره به راه اندازی کمپین تبلیغ در گوگل برگردیم.

با بقیه مطالب تبلیغ در گوگل ما همراه شوید.

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۰:۲۶
novin ideh1

مراحل راه ادازی تبلیغ در گوگل:

مرحلۀ صفر: راه اندازی

راه اندازی اکانت در تبلیغ در گوگل  بسیار ساده است. (این را در نظر بگیرید  که تبلیغ در گوگل، به علت تحریم ایران، امکان انجام تبلیغ در گوگل بر روی دامنه ir. را به شما نمی‌دهد. پس اگر دامنه‌تان ir. است، بهتر است دامنه ای با پسوند com. را برای تبلیغ در گوگل خود انتخاب کنید).

به تبلیغ در گوگل بروید و در آنجا بروی گزینۀ  Start Now کلیک کنید.

 

وب سایت و ایمیل خود را وارد نمایید (بهتر است که از Gmail استفاده کنید). در اینجا گوگل از شما می خواهد که اولین کمپین خود را راه اندازی نمایید.

 

خب چه شد؟ از کجا باید فهمید که این گزینه ها در تبلیغ در گوگل بیانگر چه چیزی است؟ این ها به خصوص برای اشخاص تازه کار بسیار آزار دهنده است.

خب، نگران نباشید چون ما این مقاله (شروع راه اندازی تبلیغ در گوگل) را برای این کار تدارک دیده ایم. حال بهتر است که صفحۀ مرورگر خود را رها کنید و به سراغ ماشین حساب بروید.

مرحلۀ ۱: برای تبلیغ در گوگل خود بودجه تعیین کنید

شاید این را باور نکنید اما با حساب و کتاب سال 4 دبستان هم میتوانید این رو انجام بدید. برای آنکه بدانید چقدر می توانید برای تبلیغ در گوگل هزینه کنید، باید کمی به عقب بازگردید.

تصور کنید آجُر می فروشید. برای تبلیغ در گوگل باید دو مورد را در نظر بگیرید: سود حاصل از فروش و نرخ تبدیل کاربر به مشتری.

اگر یک بسته شامل ۵۰۰ عدد آجر برای شما ۲۰۰ دلار قیمت داشته باشد، و از این ۲۰۰ دلار شما ۱۰۰ دلار سود کرده باشید، این ۱۰۰ دلار می شود سودی که شما از فروش این محصول به دست می آورید.

نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما، درصد تعداد اشخاصی است که وقتی به صفحۀ فروش شما می روند، محصولتان را سفارش می دهند. اگر از هر ۱۰۰۰ نفری که به سایت شما می آیند، ۱۰ تای آنها محصول شما را بخرند، نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما ۱% خواهد بود.

از آنجاییکه تبلیغ در گوگل هزینه زیادی به دنبال دارد، آنها از این مقدار سهم می برند. خب حالا شما تمایل دارید به ازای فروش هر محصول چه مقدار به گوگل بدهید؟

اگر میپندارید داشتن ۷۰ دلار سود نیز برایتان موفقیت است، بنابراین ۳۰% از سود خود را باید به عنوان کمیسیون به گوگل بدهید.

اگر همۀ این ها را کنار یکدیگر بگذارید، هزینۀ پرداختی برای هر کلیک (CPC) خود را به دست می آورید که فرمول آن به شکل زیر است:

ماکزیموم CPC = سود شما x حق کمیسیون برای گوگل x نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما

در مثال بالا هزینه  پرداختی برای هر کلیک برابر است با ۱۰۰ دلار x 0.1 x 1% = 0.3 دلار

معنی فرمول بالا این است که شما برای هر کلیک ۰,۳ دلار به تبلیغ در گوگل پرداخت می کنید و بابت فروش هر محصول ۷۰ دلار به دست می آورید (در حالتی که میزان نرخ تبدیل کاربر به مشتریانتان به همانگونه مانده).

به دست آوردن این عدد اصلاً سخت نیست، نه؟ حال می توانیم با استفاده از ماکزیموم CPC که به کمک تبلیغ در گوگل  در اختیار داریم می توانیم بودجۀ روزانه خود را تنظیم کنیم. یکی از باورهای غلطی که بین مردم هست این است که برای شروع تبلیغ در گوگل به کلیک های زیادی احتیاج دارید.

این موضوع به هیچ وجه درست نیست. شما برای شروع تبلیغ در گوگل تنها به کلیک نیاز دارید، نوع و تعداد کلیک اصلاً مهم نیستند.

واضح است هرچه محتوای شما بیشتر باشد از نظر آماری وضعیت شما بهتر خواهد بود. اما این چیزی است که در طول زمان به دست می آورید. اگر شما در شروع راه اندازی کمپین سایت خود، روزانه ۲۰ کلیک هم بخورید بسیار خوب است.

در بیشترین حالت پرداخت به ازای کلیک؛ نهایتاٌ در روز شما ۶ دلار پرداخت می کنید. به این حالت شما می توانید برای ۱۰ روز در تبلیغ در گوگل تبلیغ کنید و به ازای آن ۶۰ دلار پرداخت کنید.

این امکان فوق العاده ایست،مگه نه؟ اگر می خواهید درباره شیوه قیمت گذاری تبلیغ در گوگل بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنم مقاله تعرفه تبلیغ در گوگل ما را مطالعه نمایید.

مرحلۀ دوم: انتخاب کلمۀ کلیدی تبلیغ در گوگل

حالا که می دانید بالا ترین مبلغی که برای یک کلمۀ کلیدی در تبلیغ در گوگل می خواهید بپردازید ۳ دلار است،وقت آن رسیده برای تجارت خود یک کلمۀ کلیدی انتخاب کنید. برای این کار بهتر است که به برنامه ریز کلمات کلیدی تبلیغ در گوگل سر بزنید و جستجوی کنید.

 

برای فهمیدن کلمات کلیدی تبلیغ در گوگل بیزینس خود باید خودتان را به جای مشتری خود بگذارید. اگر شما می خواستید به صورت آنلاین آجر بخرید، در گوگل چه چیزی سرچ می کردید؟ همان را دقیقا در keyword planner وارد کنید. شما حتی می توانید نوع و دسته بندی محصول خود را تعیین کنید. همینطور می توانید زبان و کشور مورد نظرتان را مشخص کنید.

 

برای گزینۀ تبلیغ در گوگل، خود تبلیغ در گوگل را انتخاب کنید و بر روی گزینه Get Ideas کلیک کنید.

با کلیک بروی Get Ideas شما به صفحه ای خواهید رفت که جدولی از کلمات کلیدی انتخابی شما را نشان خواهد داد. در این جدول میزان جستجوی این کلمات در هر ماه (در کشور مورد نظر) به همراه میزان پرداخت به ازای کلیک آنها نشان داده شده است.

اگر جدول را مشاهده کنید متوجه میشوید که در آمریکا ماهانه ۱۰ نفر عبارت buy bricks cheap )خرید آجر ارزان) را سرچ می کنند و مبلغ پرداختی بابت هر کلیک ۳ دلار است.قطعاً  به دست آوردن تبلیغ در گوگل برای این عبارت کلیدی معاملۀ چندان خوبی نیست.

از سوی دیگر عبارت کلیدی cheap bricks )آجر ارزان( در هر ماه ۲۶۰ بار جستجو می شود و تنها ۰,۷۸ دلار قیمت دارد. پس، این یک شروع خوبی است!

قبل از آنکه کلمۀ کلیدی مورد نظر خود را در تبلیغ در گوگل انتخاب کنیم، بهتر است نگاهی به رقابت موجود در تبلیغ در گوگل بیاندازیم.

 

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۰:۲۶
novin ideh1

برای شروع تبلیغ در گوگل :

در ابتدا قول بدهید که حتماً این ۳ کار را انجام بدهید:

1.     زیاد پول صرف انجام تبلیغ در گوگل انجام ندهید. بودجه ی خاصی را هر روز برای این کار اختصاص دهید. این بودجه می تواند به مقدار کمی مانند 40 دلار باشد یا حتی30 دلار. برای شروع تبلیغ در گوگل  این مقدار کافی است.

2.     لازم نیست مراحل کار را پیچیده کنید. رابط کاربری تبلیغ در گوگل پیچیده است بطوریکه به سادگی میتوان در آن گم شد.. همه چیز را ساده نگه دارید. به همان اندازه که پلت فرم در آغاز به شما اجازۀ کار می دهد کافی است.

3.     صبر داشته باشید. مهم ترین قسمت در تبلیغ در گوگل، صبر است. ۹۹% از اشخاصی  که در تبلیغ در گوگل ضرر می کنند علت آن ، این  است که صبور نیستند و خیلی زود امید خود را از دست میدهند (یا اینکه مقدار زیادی در زمان کوتاهی هزینه می کنند). کمی صبور باشید. تبلیغ در گوگل به زمان احتیاج دارد.

اجازه بدهید با چند مبحث ابتدایی شروع کنیم.

نگاهی کلی به تبلیغ در گوگل:

در این بخش برخی اصطلاحات و عباراتی که برای کار با تبلیغ در گوگل باید آنها را بدانید را با هم مرور می کنیم:

Keyword   یا کلمۀ کلیدی، کلمه یا عبارتی است که افراد در سراسر دنیا آن ها را درموتور جستجوی گوگل search میکنند و سپس سایت شما را مشاهده می کنند. سایت و آگهی شما تنها برای کلمات کلیدی که انتخاب می کنید نشان داده میشود.

تبلیغ در گوگل تعداد کلیک هایی که بر سایت  شما می شود را می شمارد و سپس به ازای هر کلیک از حساب شما پول می گیرد. همچنین تبلیغ در گوگل تعداد اثر گذاری ها  (Impressions) را نیز می شمارد. Impression تعداد بار هایی هستند که نشان می دهند سایت شما چند بار درصفحه های  گوگل برای کلمه کلیدی ست شده نشان داده شده است.

اگر تعداد click ها را بر تعدادImpression  ها تقسیم کنید، عددی که به دست می آید نشان دهندۀ نرخ کلیک بر اساس میزان بازدید آگهی است (یا همان CTR  یا  (Click through rate. این آمار نسان میدهد درصد افرادی را که از طریق کلیک کردن سایت شما به صفحۀ سایت تان مراجعه کرده اند. دانستن CTR اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که به شما نشان می دهد کدام یک از آگهی تبلیغ تان تاثیرگذارتر است.

تبلیغ در گوگل مانند یک حراجی است. شما باید بودجه و پیشنهاد خود را اراعه دهید. پیشنهاد شما نمایشگر این است که شما می خواهید برای دونه هر کلیک چه میزان هزینه کنید. اگر حداکثر هزینه  تعیینی شما برای هر کلیک 1 دلار باشد، گوگل سایتتان را به نمایش در می آورد مگر اینکه دیگران برای آن کلمۀ کلیدی هزینه بیشتری تعیین کرده باشند.

از آنجاییکه تبلیغ در گوگل می خواهد درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند، بنابراین به طور طبیعی، تبلیغاتی را نمایش می دهد که بیشترین هزینه برای آن کلمه کلیدی پیشنهاد شده باشد.

با این حال، اگر مردم برای کلمه کلیدی انتخابی شما هزینه پایین تری ارائه کنند، گوگل تمام پول شما را مصرف نمی کند، بلکه سعی می کند Impression ها و پیشنهادات را بهینه سازی کند. بنابراین ممکن است در نهایت حتی کمتر از 1 دلار برای هر کلیک مصرف کنید.

10 استراتژی همیشه سبز برای موفقیت در تبلیغ در گوگل:

هزینۀ پرداختی بابت هر کلیک (CPC  یا همان Cost per click ) می تواند کم تر از پیشنهاد نهایی شما باشد. به خصوص اگر سایت شما از کیفیت خوبی برخوردار باشند. این امتیاز به عواملی مانند تجربۀ کاربر بروی Landing Page رسایت تبلیغی شما و ارتباط میان موضوع وب سایت و تبلیغ شما بستگی دارد.

گوگل تمایل ندارد تبلیغی بی کیفیت را برای مخاطبان خود به نمایش در بیاورد حتی اگر آن تبلیغ بالاترین پیشنهاد قیمتی را داده باشد. گوگل آنقدر به کاربران خود اهمیت می دهد که ترجیح می دهد تبلیغی خوب و مرتبط از سایتی که مبلغ پائینی پیشنهاد داده است را در نتایج جستجو نشان بدهد.

اگر شما نتوانید کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید، هیچ کدام از این ها اهمیتی نخواهد داشت. تبدیل کاربر به مشتری معمولاً با فروش یک محصول همراه است، اما در نگاهی کلی به این معناست که کاربر همان کاری را  می کند که شما می خواهید.

بنابراین این تبدیل در تبلیغ در گوگل تنها به معنی خرید نیست. برای مثال ثبت ایمیل در یک فرم یا وارد نمودن اطلاعات فردی می تواند target شما از این تبدیل باشد. در بیشتر موارد، تبدیل کاربر به مشتری برای پول انجام می شود.

معمولاً بیزینس ها به سرعت، صد ها دلار را درتبلیغ در گوگل مصرف می کنند. از آنجاییکه بودجۀ تعیین شده در تبلیغ در گوگل به صورت روزانه است، تا زمانیکه شما روند تبلیغات را pause نکنید، این روند برای همیشه ادامه می یابد.

تصور کنید که ۱۰ کمپین مختلف برای کلمات کلیدی گوناگون درست کرده اید و برای هر کدام روزانه ۱۰ دلار بودجه مشخص کرده اید. اگر اجازه دهید کمپین هایتان برای ۱ ماه فعالیت کنند، اگر حواستان نباشد در آخر ماه باید ۳۰۰۰ دلار به گوگل بدهید.

به همین خاطر شما باید سعی کنید که کاربران را به مشتری تبدیل کنید تا بتوانید بودجه ای را که صرف گوگل ادوردز کرده اید مجدداً کسب کنید.

پس برای آنکه بتوانید از تبلیغ در گوگل کسبِ درآمد کنید، باید محصولی بفروش برسانید. مگه نه؟

برای همین است که ما بیزینس خود را با تبدیل کاربر به مشتری آغاز می کنیم. در مقاله بعدی چگونگی راه اندازی اکانت تبلیغ در گوگل  را به شما آموزش می دهیم.

با مقاله های آیینده ی ما در تبلیغ در گوگل همراه باشید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۶ ، ۱۰:۲۶
novin ideh1